Ursita lui Carlito

Carlito’s Way… Un film pe care l-am văzut aseară. Am închis telefoanele, mi-am luat un pahar de vin (o minunată Busuioacă de Bohotin) şi, după o zi marcată de constantele acestui oraş, am reuşit să respir… Subiectul filmului nu contează prea mult. Actorii, însă!
Un mafiot şi avocatul lui!
Un mafiot care află în închisoare un adevăr simplu, dar care-i marchează personalitatea. Consilierul din acel loc îi spune la un moment dat:” Mai opreste-te puţin! Respiră!” Şi după ce este
achitat chiar asta încearcă să facă . Toţi însă râd de el. Nimănui nu-i vine să creadă că fostul rege al drogurilor vrea să devină un om de treabă. Nu droguri, nu jocuri de noroc, nu crime! Un bărbat hotărât, determinat de visul lui de a face rost de bani. După care să se ocupe de ceva cuminte: vânzarea de maşini. Un bărbat dornic de dragoste şi fidel iubitei lui. O dansatoare! Îndrăgostit până peste urechi de trupul şi mintea ei! O poveste de dragoste… Dialoguri care par a nu mai avea nevoie de cuvinte. Carlito îşi priveşte iubita cum dansează şi ochii lui spun totul. Carlito îşi vizitează iubita şi când ea nu-i deschide, lăsând lanţul de la uşă să-i despartă, se uită lung la ea, nu se enervează. O soarbe din priviri! Ea îi spune şăgalnic:
” Vrei să rupi lanţul Carlito? Să mă alergi prin casă? Vrei să vezi cum mă dezbrac, Carlito…?”
În schimb avocatul lui Carlito Brigante, dependent de cocaină, depăşeşte limita şi nu se mai poate opri. Devine criminal. Fostul lui client îi atrage atenţia , dar nu se mai poate face nimic.
Carlito spune la un moment dat despre el însuşi:” Bun sau Rău, ăsta sunt!” Şi deşi are voinţa necesară să se opună modelului pe care-l trăise, totuşi destinul, soarta, drumul lui Carlito Brigante nu pot fi evitate. Ursita lui Carlito!



2 thoughts on “Ursita lui Carlito

  1. Unul dintre filmele bune ale lui Brian De Palma (pentru ca are si filme proaste la greu). Este sub “The Untouchables”, dar ramane macar semnalul nasterii unui mare actor: Sean Penn.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.